AKTUELNO

Google će prestati da prikazuje političke reklame u Evropskoj uniji. Odluka, objavljena na blogu The Keyword, je odgovor na predstojeće novo pravilo za blok koje „uvodi značajne nove operativne izazove i pravne nesigurnosti za političke oglašivače i platforme“.


Kompanija kaže da Uredba o transparentnosti i ciljanju političkog oglašavanja ima preširoku definiciju političkog oglašavanja i izrazila je zabrinutost da tehničke smernice oko politike možda neće biti date do oktobra 2025. godine, kada će pravila stupiti na snagu.

Pored toga što više neće prikazivati taj oglasni sadržaj (reklame) od sledećeg oktobra, Google je rekao da plaćeni politički oglasi takođe neće biti dozvoljeni na Youtube-u u EU.

Kompanija je rekla da su je slični propisi već doveli do toga da prestane da prikazuje političke oglase u Kanadi, Francuskoj i Brazilu.

Google-ovo oglašavanje i tehnologija reklama bili su podvrgnuti kontroli od strane evropske vlade poslednjih godina. Kompanija se suočila (ali je na kraju izbegla) sa kaznama za „zloupotrebljive“ reklamne prakse u 2019. godini, a prošle godine je bila pogođena optužbama protiv monopola.

Google se takođe uključio u druga ponašanja koja podižu zabrinutost u bloku. Upravo juče, kompanija je započela ono što je nazvala „mali, vremenski ograničeni test“ kako bi se izostavili rezultati izdavača vesti iz EU u pretrazi, Google vestima i Discover fidu.

Pored toga što više neće prikazivati taj oglasni sadržaj (reklame) od sledećeg oktobra, Google je rekao da plaćeni politički oglasi takođe neće biti dozvoljeni na Youtube-u u EU.

Kompanija je rekla da su je slični propisi već doveli do toga da prestane da prikazuje političke oglase u Kanadi, Francuskoj i Brazilu.

Google-ovo oglašavanje i tehnologija reklama bili su podvrgnuti kontroli od strane evropske vlade poslednjih godina. Kompanija se suočila (ali je na kraju izbegla) sa kaznama za „zloupotrebljive“ reklamne prakse u 2019. godini, a prošle godine je bila pogođena optužbama protiv monopola.

Google se takođe uključio u druga ponašanja koja podižu zabrinutost u bloku. Upravo juče, kompanija je započela ono što je nazvala „mali, vremenski ograničeni test“ kako bi se izostavili rezultati izdavača vesti iz EU u pretrazi, Google vestima i Discover fidu.

Autor: Dubravka Bošković