AKTUELNO

Sve dolazi na svoje. Izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg će vrlo verovatno završiti kao krajnji pobednik u poslednjem pokušaju da se iznudi prodaja ili zabrana TikToka u kineskom vlasništvu.

Dom je usvojio TikTok „zabranu“ ili prinudnu prodaju kao deo zakona o vojnoj pomoći Ukrajini i Izraelu. Čak i ako predsednik Joe Biden potpiše zakon, verovatno će se suočiti sa sudskom bitkom, tako da verovatno ne morate da brinete da će TikTok uskoro nestati sa vašeg telefona, piše Biznis Insajder.

Ali skoro svaki ishod ovde je barem u početku dobra vest za Instagramove Reels, u vlasništvu Zuckerbergove Mete, i YouTube Shorts, u vlasništvu Alphabeta - TikTok-ovih glavnih konkurenata.

Znamo da Meta nastoji da pojača zabrinutost u vezi sa TikTokom od najmanje 2022. godine kada je platila republikanskoj konsultantskoj firmi da kreira kampanju uticaja kako bi poigrala strahove da je TikTok loš za decu i tinejdžere. Pre godinu dana, Grace Kay iz BI-a napisala je da bi TikTok zakonodavstvo bilo kao "rani božićni poklon" za Zakerberga.

Ako TikTok, iz nekog razloga, više ne bi mogao da radi u SAD, ostavio bi mnogo iskolačenih očiju i ljudi bi jednostavno prebacili svoje navike na gledanje video zapisa u drugoj aplikaciji. U određenoj meri već jesu jer je Reels je u poslednje vreme postao dobar i popularan, nakon što je u početku bio izbegavan. Instagram je prošle godine imao više rasta i preuzimanja nego TikTok, a nakon što se Instagram suočio sa egzistencijalnom krizom, ima iznenađujući povratak.

Foto: Tanjug AP/Kiichiro Sato

Kreatori, od kojih mnogi već objavljuju na tim drugim platformama, takođe će se prilagoditi. Na taj način, Youtube bi mogao da izađe kao pobednik. YouTube-ov način da plaća kreatore ravnomernom podelom prihoda od oglasa je prilagođeniji kreatorima od Instagrama, gde su algoritam i plaćanja važniji.

Ipak, iako bi Instagram i YouTube sigurno imali koristi od apsorbovanja više korisnika i pažnje da TikTok više ne postoji, postoji i potencijalna ne baš ružičasta strana za Meta i Alphabet: kompanije velikih tehnologija možda neće biti oduševljene što vlada donosi veoma restriktivne zakone o tome kako kompanija društvenih medija može da radi.

Ako BiteDance na kraju proda TikTok američkoj kompaniji, teško je zamisliti da će to biti glatka tranzicija. Kao prvo, nejasno je da li će BiteDance dozvoliti da se TikTok algoritam, ono što ga čini tako dobrim na prvom mestu - uključi u prodaju.

Autor: