AKTUELNO

Evropska unija je uvela Zakon o digitalnim uslugama (DSA), u cilju regulisanja platformi društvenih medija kao što su Facebook, Instagram, YouTube i TikTok da bi se osiguralo da odgovorno upravljaju i prate sadržaj.

ByteDance, matična kompanija TikTok-a, zajedno sa Metom napravili su hrabar korak podnošenjem tužbi protiv EU, osporavajući pravičnost finansijskih doprinosa koji se traže od svake kompanije pod DSA.

Suština njihovog argumenta? Metoda EU za određivanje udela troškova svake kompanije izgleda nedosledno i nepravedno.

Meta i TikTok platiće nepravedno više - smatraju oni.

Odluka se odnosila na klasifikaciju TikTok-a kao „gatekeepera" prema Zakonu o digitalnim tržištima (DMA). DMA definiše „gatekeepers" kao kompanije koje nude „korisne usluge", kao što su pretraživači, glasnici ili platforme društvenih medija, rade u tri ili više zemalja članica EU sa preko 45 miliona mesečnih "krajnjih korisnika" i 10.000 "korisnika poslovanja."

Foto: Unsplash.com

Meta je, na primer, na udici za 11 miliona €, cifra za koju tvrde da je nesrazmerno visoka. Ovo finansijsko opterećenje, prema Meta i ByteDance, nije ravnomerno raspoređeno na svim platformama, potencijalno ostavljajući druge kao što su X, Amazon, Snapchat, Spotify, Onlyfans, Tinder i Pinterest sa lakšim opterećenjem zbog svojih manjih neto prihoda.

EU, međutim, čvrsto stoji na svom stavu. Sa budžetom od 45 miliona € namenjenim za praćenje sadržaja, komisija veruje da su doprinosi opravdani.

Johanes Bahrke, portparol komisije, izrazio je poverenje u njihovu metodologiju i spremnost da je brani na sudu.

“Napominjemo sa izvesnom zabrinutošću da su neke platforme objavile samo procenu da su "ispod praga". Ovo nije dovoljno, upozorio je” portparol komisije Johannes Bahrke.

Foto: Tanjug AP/Kiichiro Sato

“Pravila su jasna. Broj je broj. Pozivamo one platforme koje to još nisu učinile da bez odlaganja objave brojeve”.

Ovaj razvoj pokreće širi razgovor o odgovornosti tehnoloških giganata u regulaciji sadržaja i izazovima sprovođenja takvih politika na različitim platformama.

Kako se ova situacija razvija, to je ključni trenutak za digitalno upravljanje i budući odnos između tehnoloških kompanija i regulatornih tela.

Autor: