Američki IBM je postao najnoviji tehnološki gigant koji je najavio ukidanje hiljade radnih mesta.
Kompanija je u sredu objavila da će 3.900 radnih pozicija biti ukinuto, navodeći da takva odluka povezana s prethodno najavljenim spinoffom i prodajom dve poslovne jedinice. Ovaj potez će koštati IBM oko 300 miliona dolara u ovom kvartalu, potvrdio je portparol kompanije.
Jedinice koje su pogođene su Kyndryl, posao za IT infrastrukturne usluge koji je službeno odvojen od IBM-a u novembru te IBM-ov biznis analitike u zdravstvu, investiciona firma u procesu preuzimanja.
Vest, kako podseća CNN, dolazi dok i druge velike tehnološke kompanije smanjuju radnu snagu širom sveta, kao odgovor na sumorne globalne ekonomske izglede. Prošle sedmice, Googlova matična kompanija Alphabet i Microsoft najavili su otpuštanje 12.000, odnosno 10.000 radnika.
To je usledilo nakon sličnih planova koje su iznijeli Amazon i Salesforce, koji će takođe otpustiti hiljade radnika, s više od 18.000 zaposlenih pogođenih samo u gigantu e-trgovine.
Portparol IBM-a rekao je za CNN u sredu da su rezovi kompanije u “potpunosti povezani s reorganizacijom dvaju pogođenih poslovnih jedinica, a ne radnjom zasnovanom na performansama iz 2022. ili očekivanjima za 2023.”
Kompanija sa sedištem u Njujorku u sredu objavila poslovne rezultate s mešovitim rezultatima, pri čemu su prihodi bili nešto veći od očekivanih, ali operativni profit i slobodni novčani tok manji od predviđenih.
Deonice IBM-a oslabile su 2 odsto u trgovini nakon radnog vremena preko noći.
Upitan o izgledima za potražnjom za poslovnom tehnologijom ove godine, izvršni direktor IBM-a Arvind Krišna rekao je da je većina klijenata kompanije uverena da će „postati jači“.
„Vidimo ih kako se njihov broj udvostručuje, uprkos različitim vjetrovima u 2023“, rekao je Krišna analitičarima tokom konferencijskog poziva.
Krišna je takođe primetio da, iako su druge tehnološke kompanije u poslednje vreme javile o lošijim poslovnim prognozama, „razlog zbog kojeg ostajemo u ovom optimističnom stanju je to što nemamo potrošački biznis“.
- Tako da mislim da bismo, shodno tome, mogli videti malo drugačije rezultate od onih koji bi mogli imati veliku direktnu izloženost potrošačkom delu poslovanja - dodao je.
Autor: