AKTUELNO

Najčešći uzrok slabog grejanja u automobilu jeste neispravan ili pokvaren termostat. Bez obzira na to da li je zaglavljen ili otvoren, on ne samo da može da napravi probleme sa grejanjem, već može da ih napravi sa čitavim sistemom hlađenja automobila, a to bi moglo da bude izuzetno opasno.

Ukoliko dođe do pregrevanja motora, skupo ćete platiti popravku, a cena termostata nije velika i zato nemojte da odlažete njegovu zamenu.

Ako dođe do pregrevanja motora - čeka vas veliki izdatak za popravku. Cena termostata nije velika i nemojte odlagati njegovu zamenu.

Često može da bude problem neispravan ventilator grejača, a rešenje nikako nije jednostavno, iako neki misle suprotno. Kod velike većine automobila, da bi se zamenio neispravan deo, mora da se rasturi kompletan kokpit, a vraćanje svega na mesto je priča za sebe.

Iako dobijate vruću tečnost u jezgru grejača, ventilator grejača, deo koji zapravo uduvava topao vazduh u putnički prosto ne radi. Čest uzrok kvara je kratak spoj. Ovaj kvar je podjednako prisutan na japanskim, francuskim i nemačkim automobilima.

Nizak nivo antifriza nije uvek lako rešiv problem

Treći najčešći problem je nedovoljna količina antifriza ili rashladne tečnosti u sistemu. Kada vam nivo antifriza padne, topla tečnost ne može da dođe do jezgra grejača i zato imate loše grejanje ili čak nikakvo grejanje u putničkom prostoru. To može da se dogodi ako motor radi previše i pregreje se, ili ako sistem nije pravilno napunjen. Vi možete da dospete antifriz i rešite problem, ali često je uzrok gubitka rashladna tečnostm jer negde curi na nekom crevu ili čak hladnjaku.

Neispravno ožičenje ili pregoreli osigurači

Slično vašim pokvarenim kontrolama na kokpitu, ožičenje vašeg automobila moglo bi biti prekinuto ili imati kratki spoj. To znači da se grejanje ne aktivira kada vozač poželi.

Kako da popravite pokvareni termostat?

Ostavite automobil da se ohladi 15 do 20 minuta.
Pronađite termostat. Nalazi se ispod hladnjaka, između jezgra i glavnog creva.
Skinite poklopac hladnjaka.
Za bolji razmak, podignite prednji kraj vozila.
Stavite neku posudu ispod hladnjaka i ispustite antifriz.
Zamenite termostat.
Ponovno spojite crevo na hladnjak.
Dodajte antifriz i vratite čep na čantru.
Startujte motor i sačekajte 5,6 minuta da vidite da li će se uključiti grejanje.
Napravite probnu vožnju,a potom obavezno proverite da li je nivo antifriza na maksimumu.
Ako nije, dodajte još malo antifriza.

#Automobili

#antifriz