AKTUELNO

Kompanije Fejsbuk se više ne zove tako, nego - Meta, što na grčkom znači "iza", "u daljini" ili "izvan granica" (slično značenju engleske reči "beyond").

Osnivač te kompanije Mark Zakerberg je ovu promenu najavio prošle nedelje ističući da će firma doživeti ribrending, pa će se tako matična kompanija koja u vlasništvu ima i Instagram i WhatsApp zvati "Meta", a imaće i novi logo - stilizovano plavo slovo "M".

Za sada nema više informacija o tome koliko dugo se radilo na promeni naziva, a mediji su preneli da novo ime nije bilo poznato čak ni zaposlenima u kompaniji. Naziv "Meta" zasnovan je na Zakerbergovim ponovljenim referencama o "metaverzumu" i "horizontu" kao nazivu za Facebook.

Zakerberg je istakao da je cilj transformisati Fejsbuk iz društvene mreže u čvorište nove "masovne kreativne ekonomije". Zbog toga će uložiti oko 10 milijardi dolara ove godine, i nastaviće da ulažu i u budućnosti.

Iako se kompanija još zvanično nije oglasila o tome da li će korisnici morati da prave nove naloge na "Fejsbuku", po svemu sudeći, društvena mreža ostaje ista.

Bezbednost? Nema razloga za brigu!

Još jedan izuzetno bitan detalj je, naravno, privatnost i sigurnost korisnika, nešto sa čime se fejsbuk prilično muči i u svojoj mnogo jednostavnijoj verziji. Zato nije nelogično upitati se koliko se Zakerbergovoj kompaniji može verovati u vezi sa metaverzumom. On odgovara - nema nikakvog razloga za brigu!

- U poslednjih desetak godina sam zaista internalizovao ovaj princip - uvek treba biti transparentan i ne iznenađivati ljude. Mnogo razgovaramo sa ekspertima i ovde je reč o dizajniranju za bezbednost i inkluzivnost - rekao je osnivač Fejsbuka.

#Fejsbuk