AKTUELNO

Veliki test je zasnovan na stvarnim podacima o vožnji i pređenoj kilometraži u gradskoj vožnji, po seoskim putevima i autoputevima...

Razlika između fabrički deklarisane i stvarne potrošnje goriva kod novih automobila česta je tema kojom se bave automobilski stručnjaci i specijalizovani mediji. Ovoga puta time se pozabavio britanski magazin WhatCar, poznat po različitim testovima i poređenjima novih i polovnih vozila.

Testirani automobili su, u proseku, pokazali 6,3 odsto lošije rezultate nego na zvaničnom testu koga Evropska unija propisuje svim proizvođačima da bi se utvrdila njihova potrošnja. Taj rezultat je, međutim, znatno bolji u odnosu na prethodna merenja.

Naime, novi WLTP (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Procedure) test, koji je na snazi od 2019. godine, mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC (New European Driving Cycle) testa, prema kome je ta razlika, na prethodnim testovima WhatCara, iznosila čak 20,2 odsto.

WhatCar je test sproveo u laboratorijskim uslovima, ali je on zasnovan na stvarnim podacima o vožnji i pređenoj kilometraži u gradskoj vožnji, po seoskim putevima i autoputevima, pa je još realniji i bliži stvarnim uslovima od WLTP testa.

Autor: