AKTUELNO

Preporuka je da na svakih 20.000 kilometara ili jednom godišnje proverite stanje celog vozila, pa tako i vešanja...

Vešanje točkova automobila predstavlja skup različitih elemenata čiji osnovni zadatak je da prenesu silu trakcije, odnosno prijanjanja za podlogu, točkova na karoseriju, i da omogući bezbedno upravljanje vozilom uz maksimalnu moguću udobnost.

Za ispravan rad vešanja zadužen je niz međuzavisnih elemenata. Bezbednost vožnje zavisi od stanja vešanja, pa je potrebno redovno ga pregledati i menjati istrošene delove. Neuobičajeni zvuci (npr. lupkanje) pri prelasku neravnina jedan su od sigurnih znakova oštećenja nekog dela vešanja, isto kao i neravnomerna istrošenost guma.

Kada se uoče takve pojave, obavezno bi trebalo posetiti servis da bi kvar bio uklonjen. U suprotnom će se šteta još više povećavati, kao i broj delova koje treba zameniti, piše Automania. Kvalitetni delovi sa dobrim garancijama uz stručnu ugradnju omogućavaju duži vek eksploatacije celog sistema.

Preporuka je da na svakih 20.000 kilometara ili jednom godišnje proverite stanje celog vozila, pa tako i vešanje.

Hostel inspirisan "Ratovima zvezda": Koliko biste platili da prenoćite u nekoj od ovih kapsula?
Jedan od najpoznatijih delova vešanja svakako je amortizer, čija uloga je usporavanje i zaustavljanje ljuljanja celog vozila tokom vožnje, a služi i kao "prigušivač" oprugama.

Neispravna funkcija amortizera dozvoliće prekomerno osciliranje celog vešanja, sa veoma izraženim amplitudama. Usporavanje i smanjenje amplituda je potrebno je da bi se održala udobnost vožnje i povećala bezbednost vožnje.

Ispravan i funkcionalan amortizer bi trebao da zaustavi vozilo u slučaju tri "ljuljanja": kod podizanja točkova, zatim kod spuštanje i još jednog podizanja do srednjeg položaja i kod osnovnog položaja kada je vozilo u mirovanju. Sve drugo upozorava na neispravnost amortizera.

Stalni kontak s podlogom

Uloga amortizera je da održavaju stalni kontakt točkova sa podlogom, jer u suprotnom vozilo će se zanositi i izletati sa puta, bez obzira na kvalitet i stanje guma.

Ako uočite preterano ljuljanje vozila, zanošenje u krivinama, poskakivanje svetala, nestabilnost pri udaru bočnog vetra ili neravnomernu istrošenost guma, vrlo je verovatno da su amortizeri istrošeni, odnosno neispravni.

Dodatnu opasnost od istrošenih amortizera predstavlja to što je produžen trag kočenja auta sa njima produžen i što se lakše javlja "vodeni klin" odnosno "akvaplaning".

Autor: