AKTUELNO

Proizvođači tvrde da nedostatak ovih funkcija ne utiče na bezbednost.

U ovom trenutku proizvođači automobila moraju da prave određene kompromise zbog globalnog nedostatka čipova. Kao rezultat toga, sa montažne trake silaze nedovršena vozila.

Verovatno niko ne bi pomislio da će epidemija koronavirusa pokvariti radost kupcima novih automobila.

Proizvodnja mikročipova u pogonima kompanije Infineon Technologies AG iz Minhena doživela je veliki udarac, što je rezultiralo nestašicom, piše nemački Velt.

S obzirom da se mnogi elektronski delovi automobila sastoje od takvih čipova, vozila Audija, Daimlera, Porschea, ali i drugih proizvođača, trenutno napuštaju fabričku traku nedovršena.

Kako navodi Velt, tako se događa da neke auto-kompanije objašnjavaju svojim kupcima da ne mogu da im isporuče baš onakav automobil kakav su naručili.

Kako ne bi morali da predugo čekaju na novi automobil, neki kupci spremni su da privremeno smanje svoja očekivanja i prihvate vozilo sa manje opreme nego što su prvobitno želeli.

Kupci Mercedesa, na primer, kao i kupci Porschea, BMW-a i Audija, dobijaju automobile bez elektronskog podešavanja stuba upravljača, rezervnog ključa (automobili se ponekad isporučuju samo sa jednim ključem) te funkcije proširene stvarnosti na modernom navigacionom uređaju, koji projektuje trenutnu saobraćajnu situaciju i druge podatke na vetrobransko staklo.

Proizvođači tvrde da nedostatak ovih funkcija ne utiče na bezbednost.

Kako bi se kasnije lakše nadogradila oprema koja nedostaje, cele upravljačke jedinice su izostavljene pri konstruisanju automobila i zamenjene takozvanim lažnim komponentama.

Kasnije, kad se problem sa manjkom čipova otkloni, svi potrebni elementi instaliraće se na vanrednom servisu.

Sistem snabdevanja normalizovaće se 2022. godine. Do tada, kupci novih automobila moraju ili da budu strpljivi i da čekaju i po godinu dana, da se voze u nedovršenim automobilima – ili da se odmah odluče za drugu, skromniju konfiguraciju.

Način na koji proizvođači automobila nadoknađuju svojim kupcima neprijatnosti biće regulisana pojedinačno i razjašnjena u saradnji sa zastupnicima i prodajnim salonima.

Autor: