AKTUELNO

Prvobitna ideja je bila da se gorivo ne sipa sa one strane sa koje dolazi saobraćaj...

Možda će ovo nekome delovati kao pitanje iz oblasti nepotrebnog znanja, ali da li ste se ikada zapitali zbog čega neki automobili imaju otvor za sipanje goriva, odnosno poklopac rezervoara, na levoj, a neki drugi na desnoj strani?

Ovde standarda nema, a razlozi za uglavnom imaju veze sa bezbednošću. Proizvođači automobila su prvenstveno razmišljali o svojim matičnim tržištima, pa ako se upravljač nalazi sa leve strane vozila, poklopac rezervoara goriva je sa desne i obrnuto.

Početna ideja je bila da se gorivo ne sipa sa one strane sa koje dolazi saobraćaj. Takođe, vozaču je omogućeno da bez problema izađe iz automobila, jer se sa leve strane ne nalaze pumpe za gorivo.

Trenutni propisi zahtevaju da poklopac bude na najširem delu automobila, dalje od zona deformacije i da bude što više udaljen od vrućih delova izduvnog sistema ili električnih instalacija. To generalno znači da otvor za sipanje goriva mora biti relativno blizu putničkog prostora, prenosi Revija HAK.

Sa desne strane su uglavnom poklopci na vozilima evropskih (osim Velike Britanije) i američkih proizvođača automobila u Evropi (osim Velike Britanije), dok su sa leve strane poklopci na japanskim automobilima.

Međutim, i ovo pravilo polako nestaje. Mnogi današnji proizvođači automobila deo su neke od velikih međunarodnih grupacija, sa zajedničkim mehaničkim platformama (npr. francuski Renaulta i japanski Nissana). A kod nekih marki nema pravila, pa jedan model ima poklopac na levoj, a drugi na desnoj strani (Peugeot 208/308).

Autor: