AKTUELNO

U Nemačkoj se već decenijama vode rasprave o ograničenju brzine, a kako ljubitelji vožnje u tome vide ograničavanje slobode, nijedna nemačka vlada se do sada nije usudila da pooštri zakone

Nema mnogo zemalja na svetu u kojima se toliko emotivno diskutuje smanjenju ograničenja brzine, kao što je to u Nemačkoj slučaj. Rasprava je dobila još veći zamah, nakon što se pojavila ideja da se brzina kretanja u gradovima ograniči na 30 kilometara na sat.

Trenutno ograničenje je 50 na sat, ali su brojni građani tražili da se i ta granica podigne, zbog čega je nagoveštaj novog smanjenja brzine izazvao pravu buru reakcija.

U Nemačkoj se već decenijama vode rasprave o ograničenju brzine na autoputevima, a brzina van naseljenog mesta, odavno je smanjena na 80 kilometara na sat. Ljubitelji vožnje i automobila u tome vide ograničavanje slobode, piše Deutsche Welle, i dodaje da se nijedna nemačka vlada do sada nije usudila da pooštri zakone.

Španija, međutim, upravo uvodi ograničenje brzine u gradovima od 30 kilometara na sat. To je, takođe, jedan od argumenta koji se sada, kada se ova tema ponovo pokreće, poteže u Nemačkoj, i to dva meseca uoči parlamentarnih izbora.

Novim ograničenjima brzine, do 2034. godine emisija štetnog ugljen-dioksida bi mogla da bude smanjena i za sto miliona tona, navodi se u saopštenju Saveza ekoloških udruženja i Sindikata policije najmnogoljudnije nemačke pokrajine Severne Rajne-Vestfalije.

Ankete čak pokazuju i da većina članova auto-moto kluba ADAC, najvećeg nemačkog udruženja vozača, više nije protiv novih ograničenja brzine. Taj cilj već je, takođe, postao deo izbornih programa nemačkih Socijaldemokrata, Levice i Zelenih.

Autor: