AKTUELNO

Ako ste se ikada pitali zašto se određeni Instagram sadržaj prikazuje u vrhu stranice (Feed), a drugi pri dnu, napokon imamo odgovor.

Na zvaničnom blogu kompanije oglasio se izvršni direktor Adam Moseri, koji je napisao da o čitavom procesu brine sofisticirani sistem.

S obzirom na to da postoje korisnici koji se bune i smatraju da ih platforma “ignoriše”, Moseri je odlučio da otkrije šta se nalazi “ispod haube” društvene mreže.

Instagram, napisao je, poseduje različite algoritme, signale i procese, od kojih svaki ima posebnu ulogu pri odlučivanju šta će korisnici videti.

Najvažniji signal je informacija o samoj objavi – koliko je popularna i koliko je prikupila lajkova, prenosi portal Zimo.

Takođe, važne su informacije o sadržaju – kada je objavljen, da li je povezan s određenom lokacijom i, ako je u pitanju video, koliko traje.

Drugi po važnosti signal odnosi se na autora sadržaja. Platforma definiše koliko su vam važne njegove objave i u kojoj meri ste povezani (interakcija).

Na kraju, gleda se vaša aktivnost – istorija pregleda, međusobnih komentara i lajkova.

Akcija – reakcija

Na osnovu navedenih parametara, ali i drugih procesa, algoritam će pokušati da predvidi koje bi objave mogle da budu interesantne – da ih komentarišete ili lajkujete.

Što je veća mogućnost da korisnik preduzme neku akciju, to je veća šansa da se objava pojavi na Feedu, napisao je Moseri.

On ističe da će u budućnosti nastaviti s objašnjavanjem komplikovanog sistema, koji pokreće popularnu platformu.