AKTUELNO

Kao što je to slučaj zimi, četvorotočkaši i leti, zaslužuju održavanje primereno klimi i temperaturi...

Toplo je vreme, dnevne temperature svaki dan sve su bliže 30. podeljku Celzijusove skale, sa tendencijom da, što se leto više bliži, sve više rastu. A visoke temperature mogu da oštete neke vitalne komponente automobila, kao i da izazovu neke kvarove. Zato, kao što je to slučaj zimi, četvorotočkaši i leti, zaslužuju održavanje primereno klimi i temperaturi.

Ovih 5 saveta predstavljaju osnovu održavanja automobila tokom vrelih meseci:1. Hladnjak

Da biste izbegli pregrevanje motora, naročito ako tokom leta idete na duža putovanja, hladnjak mora da bude čist. Zato se vozačima preporučuje da kosultuju servis za hladnjake, kako bi bili sigurni da li je hladnjak njihovog automobila čist ili ga treba rasklopiti i očistiti (što se pravilno radi mlazom vode pod pritiskom).

2. Klima

Godinama unazad leta postaju sve toplija, pa je klima uređaj odavno postao neophodan u kolima. Međutim, kao i svaki drugi sistem, klima zahteva redovno održavanje u određenim intervalima. Zato, ako primetite da vazduh koji izlazi iz otvora nije dovoljno hladan ili ako neprijatno miriše, to je znak da je vreme da posetite majstora.

3. Rashladni sistem

Sistem za hlađenje motora štiti pogonski agregat od pregrevanja. Zato rashladna tečnost mora biti kompletno zamenjena svaka 24 meseca. Opšta je preporuka da treba koristiti smešu antifriza i distilovane vode, u razmeri 50/50. Čep hladnjaka treba otvarati pažljivo i to samo onda kada je motor potpuno hladan. Takođe, nije loše prekontrolisati ni ostale komponente rashladnog sistema (pumpu, termostat, ventilator, senzore...), kako biste bili sigurni da sve radi kako treba. Obratite pažnju, naročito ako vozite stariji automobil i/ili ako niste dugo kontrolisali rashladni sistem, i na creva i njihove spojeve, jer bio kakvo oštećenje ovde može dovesti do curenja rashladne tečnosti.

4. Kočiona tečnost

Proverite nivo kočione tečnosti vašega automobila odgovara optimalnom, propisanom od strane proizvođača. Tečnost mora da bude čista, odnosno da u njoj nema vode niti bilo kakvih drugih matrija i ostataka.

5. Letnje gume

Topla voda povećava količinu toplote koja se prikuplja na površini gume, slabeći tako njenu strukturu. To je još izraženije kada gume na točkovima nisu prilagođene vremenskim uslovima, pa se zato preporučuje da se leti isključivo koriste letnje gume. Zimske gume su mekše, stvaraju više buke i brže se troše na visokim temperaturama. Uz to, zimske gume u letnjim uslovima dodatno slabe kočenje i povećavaju rizik od nezgoda.