AKTUELNO

YouTube je objavio da eksperimentiše sa svojom platformom, a nova promena će sakriti dislajkove, to jest nesviđanja, sa pojedinih video snimaka.

Razlog za ovakvu odluku je taj da bi se "obeshrabrila dislajk gerila", ističu iz te kompanije.

Oni pod time misle na grupu ljudi koja namerno negativno označava video snimke pojedinih kreatora i kanala. Trenutno, podaci lajkova i dislajkova su vidljivi kreatorima na stranici YouTube Studio, ali će samo pozitivni glasovi biti objavljeni na snimku.

Foto: Pixabay.com

YouTube ističe da palac ka dole može negativno da utiče na blagostanje kreatora, ali i da negativne ocene mogu "motivisati ciljanu kampanju dislajkova". Mišljenja su da broj dislajkova može da utiče na korisnika ove platforme da i sam oceni negativno taj snimak.

Kreatori dobijaju povratnu informaciju o njihovim umotvorinama zahvaljujući ovom sistemu, ali je veoma jasno kako isti može da se negativno iskoristi za zloupotrebu. YouTube je prvobitno imao tri ideje kako da reši ovaj problem. Prva je bila da sakrije broj lajkova i dislajkova, dodatna interakcija koja bi služila kao objašnjenje zašto ste dali "palac k' dole", ili potpuno ukidanje lajkova i dislajkova!

Instagram je implementirao slično rešenje kada su u pitanju lajkovi. Iako su oni pozitivna stvar, ta društvena mreža je želila iste da sakrije zbog korisnika koji jure iste. Pojedini teoretičari zavere misle da je sve ovo plan YouTube platforme koja je u više navrata osetila na svojoj koži kada besna rulja negativno ocenjuje video snimke. Naravno da mislimo na YouTube Rewind koji je 2018. godine dobio više od 19 miliona dislajkova!