AKTUELNO

Ukupna prodaja novih automobila u Japanu pala je za 1,5 odsto, na 5,19 miliona jedinica prošle godine u odnosu na prethodnu, zbog slabe tražnje usled niza prirodnih katastrofa i povećanja poreza na promet, saopštilo je danas japansko Udruženje trgovaca automobilima.

Ovo je prvi pad ukupne prodaje novih vozila u zemlji "izlazećeg sunca" u poslednje tri godine, izveštava agencija Kjodo.

Kada se isključe mini automobili, prodaja vozila u Japanu je lani pala za 1,9 posto drugu godinu zaredom, na 3,28 miliona jedinica, navodi se u saopštenju Udruženja.

Posmatrano po brendovima, Nisan je zabeležio pad prodaje od 13,8 procenata na 367.514 automobila, čemu je bez sumnje doprinela pometnja u menadžmentu i rezanje troškova nakon hapšenja bivšeg predsednika kompanije Karlosa Gosna u novembru 2018. godine.

Nasuprot tome, Tojota je registrovala rast od 2,7 procenata na 1,51 milion jedinica, dok je prodaja Honde potonula za 5,4 posto na 357.242 automobila.

Prodaja mini automobila, koji imaju motore ne veće od 660 kubika, opala je za 0,7 odsto, na 1,91 milion komada prvi put od 2016. godine, saopštila je japanska Asocijacija za laka motorna vozila i motocikle.

- Serija prirodnih katastrofa, uključujući tajfune koji su tokom septembra i oktobra pogodili šire oblasti Japana, negativno je uticala na tržište automobila - izjavio je portparol te asocijacije.

On je dodao da je i povećanje poreza na promet od 1. oktobra, na 10 procenata sa ranijih osam odsto, takođe "nagrizlo" raspoloženje potrošača, prenosi Kjodo.

#Automobil

#Japan

#Prodaja

'