Pametni telefoni su se u nešto više od decenije uvukli u sva područja života pa i na radno mesto. Nejasna je granica između poslovnog i privatnog života. Ne samo zbog toga što šefovi ponekad šalju imejlove i poruke i nakon što se smena završi, već i zato što zaposleni provode previše vremena na mobilnom u toku radnog vremena.
- To vodi nižoj produktivnosti - rekao je profesor psihologije Kristijan Montag koji istražuje to pitanje na univerzitetu u Ulmu u Nemačkoj.
- Zbog stalnih prekida znatno se smanjilo efektivno radno vreme - kaže Montag.
Ljudi u proseku provedu oko dva i po sata dnevno na svojim pametnim telefonima.
- Većinu vremena su na Fejsbuku, Instagramu i drugim društvenim mrežama - rekao je Montag.
Pokreće ih strah da će nešto propustiti. Kako bi se sprečila pojava tog straha, mogu se postaviti vremenska ograničenja za upotrebu pametnog telefona u kancelariji. Savetnica za poslovno upravljanje Gabriel Tajs preporučila je da se privatni imejlovi i poruke proveravaju samo u određeno vreme dana, na primer ujutru pa opet posle podne.
- Trebalo bi odmah da odgovorite samo na one poruke koje su hitne, inače odgovorite na njih kasnije - kaže Tajs.
Preporučuje i isključivanje obaveštenja na telefonima dok ste na poslu. Mobilni je najbolje odložiti u džep i ugasiti ga, ako je to moguće.
- Osobe s kojima poslovno komunicirate možete da pitate da "primarno komunicirate preko poslovne linije ili imejla - kaže Tajs i dodaje da ni zaposleni ne bi trebalo da šalju poruke dok su na poslu, a porodica i prijatelji treba da ih kontaktiraju samo ako je nešto hitno.