separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

lifestyle

Kada i koliko kafe treba piti da poboljšamo budnost?


Kofein nema uvek isti efekat na budnost čoveka, pa nam se tako može desiti da popijemo nekoliko šoljica kafe, jednu za drugom, pokušavajući da završimo neki važan posao ili da ostanemo budni tokom dosadnog sastanka.


Međutim, možda će novi algoritam, za koji naučnici tvrde da može da odredi pravu dozu kofeina, tu moći da nam pomogne.  

Naučnik Džejkus Rajfman, direktor Instituta za biotehnologiju pri Komandi armije SAD za medicinska istraživanja, objavio je u časopisu Journal of Sleep Research rad o novom algoritmu koji može da odredi najbolju dozu kofeina koju treba uzeti u pravo vreme.  

Rajfman, čija glavna istraživanja se bave softverom za biotehnologiju visokih performansi koja je namenjena vojsci, kaže da novi algoritam može da identifikuje sigurna i efikasna rešenja za doziranje kofeina, što za posedicu ima takvu vrstu budnosti koja nas čini produktivnima.  

Budući da kofein na svakoga utiče različito, Rajfman je sproveo testove psihomotorne budnosti, koji su algoritmima davali podatke, kako bi oni pronašli najbolju "strategiju" za količinu kofeina i tako povećali budnost u tačno određeno vreme.  

- Otkrili smo da, pomoću našeg algoritma koji određuje kada i koliko kofeina treba uzeti, možemo da poboljšamo budnost (neurobihevioralne preformanse) za 64 odsto, a da pritom unosimo iste količine kofeina - izjavio je Rajfman za Science Daily.

Alternativno, osoba može da smanji količinu kofeina do 65 odsto i još će moći da postigne jednako poboljšanje budnosti, navodi on.

Autori istraživanja navode da, na osnovu rezultata do kojih su došli, algoritam može da odredi pravo vreme i količinu kofeina, za svako željeno stanje budnosti, u određeno vreme, kako bi iskoristivost unetog kofeina bila maksimalna.  

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti