separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

lifestyle

Da li vitamin D ima pravi efekat bez vitamina K?


Saznajte zašto je dobijanje adekvatnih količina i vitamina D i vitamina K je neophodno za vaše zdravlje.


Šta su vitamini D i K?

Vitamin D i vitamin K su esencijalni hranljivi sastojci potrebni našem organizmu, rastvorljivi u mastima. Najčešće se mogu naći u hrani visoke masnoće, a njihova apsorpcija u krvotok se povećava kada se konzumiraju zajedno sa mastima.

Vitamin D se često naziva i "sunčevim vitaminom". Ima ga u masnoj ribi i ribljem ulju, ali se proizvodi i koža kada je izložena suncu.

Jedna od osnovnih funkcija vitamina D je da pospeši apsorpciju kalcijuma, i održava adekvatan nivo kalcijuma u krvi. Nedostatak vitamina D može izazvati gubitak kostiju.

Vitamin K se nalazi u lisnatom zelenom povrću, mahunarkama, kao i u nekim namirnicama iz životinjskog porekla, kao što su žumance, jetra i sir. Neophodan je za zgrušavanje krvi i podstiče nakupljanje kalcijuma u kostima i zubima.

Autor: Burst

Vitamini D i K rade kao tim

Kada je reč o metabolizmu kalcijuma, vitamini D i K imaju udruženo dejstvo i oba igraju važnu ulogu.

Uloga vitamina D

Jedna od glavnih funkcija vitamina D je održavanje optimalnog nivoa kalcijuma u krvi. Postoje dva načina na koji vitamin D može postići ovaj efekat:

Poboljšanje apsorpcije kalcijuma: Vitamin D povećava apsorpciju kalcijuma iz hrane koju jedete1  .

Uzimanje kalcijuma iz kostiju: Kada ne unosite dovoljno kalcijuma, vitamin D održava nivo u krvi tako što crpi glavnu količinu kalcijuma u telu iz vaših kostiju2 .

Održavanje adekvatnog nivoa kalcijuma u krvi je neophodno. Tokom perioda nedovoljnog unosa kalcijuma, vaše telo nema drugog izbora osim da koristi rezerve kalcijuma u kostima, iako to može izazvati gubitak kostiju i osteoporozu tokom vremena.

Uloga vitamina K

Vitamin D osigurava da su nivoi kalcijuma u krvi dovoljno visoki da zadovolje zahteve vašeg tela. Međutim, vitamin D ne kontroliše u potpunosti gde kalcijum u vašem telu završava. E, tu nastupa vitamin K.

Vitamin K reguliše kalcijum u telu na najmanje dva načina:

Pospešuje kalcifikaciju kostiju: Vitamin K aktivira osteokalcin, protein koji podstiče akumuliranje kalcijuma u kostima i zubima3 .

Smanjuje kalcifikaciju mekih tkiva: Vitamin K aktivira matriks GLA protein, koji sprečava nakupljanje kalcijuma u mekim tkivima, kao što su bubrezi i krvni sudovi4 .

Da li je vitamin D štetan bez vitamina K?

Pojedini stručnjaci i istraživači veruju da visok unos vitamina D može da pospeši kalcifikaciju krvnih sudova i srčane bolesti među populacijom koja imaju nizak nivo vitamina K u krvi.

Nekoliko dokaza delimično podržava ovu ideju:

Toksičnost vitamina D uzrokuje hiperkalcemiju: Jedan od simptoma ekstremno visokih nivoa vitamina D (toksičnost) je hiperkalcemija, stanje koje se odlikuje izrazito visokim nivoom kalcijuma u krvi5 . U hiperkalcemiji, nivoi kalcijuma i fosfora postaju toliko visoki da kalcijum fosfat počinje da se akumulira u sluznici krvnih sudova.

Kalcifikacija je povezana sa srčanim oboljenjima: Prema mišljenju stručnjaka, kalcifikacija krvnih sudova je jedan od glavnih uzroka bolesti srca6 .

Nedostatak vitamina K je povezan sa kalcifikacijom: Opservacione studije su povezale niske nivoe vitamina K sa povećanim rizikom od kalcifikacije krvnih sudova7 .

Vitamin K može smanjiti kalcifikaciju kod ljudi: Jedna kontrolisana studija kod starijih osoba pokazala je da je dopunjavanje sa 500 mcg vitamina K1 svaki dan tokom tri godine usporilo kalcifikaciju za 6% .

Visok unos vitamina K može smanjiti rizik od srčanih oboljenja: Ljudi koji dobijaju velike količine vitamina K2 iz svoje ishrane imaju smanjen rizik od kalcifikacije krvnih sudova i bolesti srca9 .

Jednostavno rečeno, toksičnost vitamina D može da izazove kalcifikaciju krvnih sudova, dok vitamin K može sprečiti da se to dogodi.

Autor: Pixabay.com

Kako možete dobiti dovoljno vitamina K?

Vitamin K dolazi u više različitih oblika, tradicionalno podeljenih u dve grupe:

Vitamin K1 (filokinon): Najčešći oblik vitamina K. Nalazi se u biljkama, naročito lisnatom zelenilu, kao što je kelj i spanać.

Vitamin K2 (menakuinone): Ovaj oblik je mnogo ređi u ishrani, i uglavnom se nalazi u hrani životinjskog porekla i nekim fermentisanim namirnicama. Vitamin K2 je zapravo velika familija jedinjenja, uključujući menakuinone-4 (MK-4) i menakuinone-7 (MK-7).

MK-4: Nalazi se u namirnicama životinjskog porekla kao što su jetra, mast, žumance i sir.

MK-7: Formira se bakterijskom fermentacijom i nalazi se u fermentisanim namirnicama, kao što su miso i kiseli kupus. Takođe ga stvaraju i vaše bakterije u crevima10 .

Pošto je vitamin K rastvorljiv u mastima, konzumiranje masti može poboljšati apsorpciju. Na primer, možete dodati malo ulja lisnatom zelenilu ili uzmite dodatke uz obrok koji sadrži mast.

Ako vas muči misao da li vašem organizmu i kostima obezbeđujete dovoljno vitamina K i vitamina D, imamo jedinstveno rešenje za vas.

Potpuno prirodan preparat K2D3 predstavlja optimalnu kombinaciju vitamina K2 i vitamina D3, za pravilnu mineralizaciju kostiju i očuvanje integriteta koštanog sistema, dok istovremeno štiti vaše zglobove od štetnih efekata kalcijuma.

K2D3 povećava resorpciju kalcijuma iz hrane i omogućava njegovo pravilno iskorišćavanje. Na taj način, K2D3 omogućava da više kalcijuma bude na raspolaganju kostima, povećava ugradnju kalcijuma u kost i sprečava dugoročno opasne kalcifikacije zglobova i različitih organa.

Uzimanje preparata K2D3 preporučuje se:

• kod osteopenije, za prevenciju osteoporoze i kao dodatak terapiji osteoporoze,

• za sprečavanje nastanka i ubrzavanje zarastanja preloma,

• kod osoba koje uzimaju suplemente kalcijuma,

• kod osoba sa bolovima u zglobovima,

• kod osoba na terapiji kortikosteroidima i lekovima za epilepsiju

Mislite na svoje kosti. Zaštitite svoju budućnost…uz K2D3!

Autor: Pink.rs

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti