separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

lifestyle

Da li znate: Ovo su 7 svakodnevnih navika koje loše utiču na vaše zglobove!


Saznajte da li izbor vašeg životnog stila pogoršava stanje vaših zglobova.


Da li i vi često osećate bol u zglobovima? Ako ste zapitali zašto, postoji dosta uzročnika tog stanja. Bol u zglobovima je čest pratilac osteoartritisa i reumatoidnog artritisa. Tokom vremena kod ovih stanja dolazi do sistematskog propadanja hrskavice i okolne kosti zglobova, kao i slabljenja mišića, tetiva i ligamenata koji daju potporu zglobovima. Nekada bolovi u zglobovima daju znak početka ovih oboljenja. Idealno bi bilo napraviti plan za prevenciju oštećenja zglobova, kao i ublažavanje bola u njima.

Ako želite da zaštitite svoje zglobove od propadanja, znajte da različite svakodnevne aktivnosti mogu pogoršati vaše probleme sa zglobovima. Da biste ih zaštitili i očuvali, izbegavajte ove svakodnevne navike:

Autor: Pexels.com

1. Zanemarivanje bola u zglobovima.

Bol u zglobovima može biti znak početka artritisa, ili može biti indikacija oštećenja zglobova. Generalno gledano, ignorisanje bola u zglobovima je loša ideja. Koristite pomoćne uređaje da smanjite naprezanje zglobova tokom dnevnih aktivnosti: zamenite manuelni rad rukama električnim napravama gde god možete, nabavite specijalno postolje sa jastučićem za zglob da biste smanjili opterećenje dok radite za računarom, i slično.

2. Preterano korišćenje mobilnih telefona i slanje poruka.

Kao i kod bilo koje druge ponavljajuće aktivnosti, umerenost je rešenje za izbegavanje opterećenja i mogućih povreda zglobova. Da biste sprečili bol u palcu i zglobovima ruke, često menjajte položaj u kome držite telefon i pravite pauze. Umesto da držite telefon u ruci, stavite ga na ravnu površinu da biste napravili pauzu, ili nekada koristite govorne poruke umesto učestalog tipkanja.

3. Provođenje većine vremena u sedećem položaju.

Mnogi ljudi koji već imaju neku vrstu artritisa nisu fizički aktivni. Negde je i logično da kada doživljavate simptome kao što su bol u zglobovima i umor, može biti teško da se krećete. Međutim, pronalaženje načina za ubacivanje redovne fizičke aktivnosti u vašu dnevnu rutinu, zapravo može pomoći da se ublaže simptomi artritisa i poboljša vaše ukupno zdravlje. Nastojite da upražanjavate bilo koju fizičku aktivnost po vašem izboru u trajanju od 30 minuta dnevno. Ako imate poteškoća u pronalaženju odogovarajuće aktivnosti zbog stanja vaših zglobova, konsultujte fizioterapeuta koji vam može pomoći da osmislite program koji će ojačati vaše mišiće, bez preopterećenja zglobova.

4. Preveliko opterećenje tokom treninga.

Kada je vaš artritis pod kontrolom i ponovo se osećate kao novi, možda ćete biti u iskušenju da „nadoknadite” izgubljeno vreme za vežbanje, i krenete da trenirate jačim tempom. Ali važno je da budete oprezni. Ako je vaš, recimo reumatoidni artritis bio aktivan neko vreme i oštetio zglobove kolena koji “nose” vašu težinu, onda bi duge šetnje ili trčanje mogli da prouzrokuju još veću štetu. Preporučuje da sa fizičkom aktivnošću u tom slučaju krenete polako i pažljivo, menjajući aktivnost kada se simptomi pojačaju, i pronalazeći iznova sigurne načine vežbanja.

Autor: Pixabay.com

5. Svakodnevna velika količina stresa.

Nalaženje načina za upravljanje stresom je važno, jer ljudi sa artritisom mogu imati pojačani fiziološki odgovor na stres, po rečima stručnjaka. U nekim hroničnim stresnim stanjima izlučuje se previše kortizola, koji negativno utiče na zglobove, imunitet, kožu, organe za varenje i mozak. Vežbanje, meditacija, individualne psihoterapije ili grupe za podršku, periodi odmora, kao i obraćanje lekarima za savet, su stvari koje mogu pomoći u smanjenju stresa.

6. Pušenje.

Osim povećanja rizika za zdravstvena stanja koja uključuju rak pluća, moždani udar i kardiovaskularne bolesti, pušenje može loše uticati i na stanje vaših zglobova. Štetni efekti duvanskog dima u vezi sa artritisom dokumentovani su u pregledu objavljenom u julu 2018. godine u časopisu Journal of Environmental Public Health1 . Mišićno-skeletni sistem pati na mnogo načina, od oštećenja kostiju i mišića, kao i zglobova.

7. Zanemarivanje plana prevencije i lečenja oštećenja zglobova.

Ljudi koji ne uzimaju ne uzimaju odgovarajuće preparate i ne prate propisan plan lečenja oštećenja zglobova, imaju lošije kliničke rezultate od onih koji se pridržavaju plana lečenja, i to se često dešava kod osoba sa hroničnim inflamatornim bolestima kao što je reumatodni artritis, prema studiji objavljenoj u julu 2018. 2

Bitno je da napravite odgovarajući plan prevencije i lečenja stanja zglobova, kako bi vam svakodnevne aktivnosti bile lakše.

Prirodan preparat koji vam može pomoći da zaštitite svoje zglobove je ZGLOBEX ® DoloAktiv®, koji ciljano deluje na upalne procese u zglobu. Aktivni sastojci preparata ZGLOBEX ® DoloAktiv® pomažu da se blokira aktivnost supstanci odgovornih za zapaljenje i destrukciju tkiva zgloba. Na taj način, ZGLOBEX ® DoloAktiv® deluje na sam uzrok problema, pomaže sprečavanje propadanja hrskavice i ostalih struktura zgloba, smanjuje bol i povećava pokretljivost zglobova.

ZGLOBEX® DoloAktiv® olakšava osnovne simptome bolesti zglobova: bolove, ograničen obim pokreta, osećaj ukočenosti u zglobovima, kao specifične simptome inflamatornih bolesti: otok i crvenilo, te sprečava razvoj kasnijih komplikacija u vidu deformiteta i nepokretnosti zglobova.

Ostanite aktivni i sprečite oštečenja zglobova na vreme, uz ZGLOBEX ® DoloAktiv®!

1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30112011
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30116556

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti