AKTUELNO

Japan će poslati ponudu za izgradnju brze železničke linije između Kuala Lumpura (Malezija) i Singapura, piše Straits Times.

Reč je o najvećem infrastrukturnom projektu u Jugoistočnoj Aziji, 350 kilometara dugoj deonici železničke pruge koja bi vreme putovanja između dva azijska velegrada trebala smanjiti na 90 minuta. Linija bi imala osam stanica, njome bi vlakovi vozili prosečnom brzinom od oko 250 km/h, a troška celog projekta bio bi između 12,5 i 15 milijardi američkih dolara, procenjuje zamenik malezijskog ministra finansija Johari Abdul Ghani. Završetak izgradnje je pak predviđen za 2026. godinu.

Dvadesetog decembra prošle godine malezijska kompanija MyHSR Corporation Sdn Bhd i singapurski SG HSR Private Ltd počeli su primati ponude od kompanija koje će finansirati, projektovati, graditi i upravljati budućom linijom.

Za projekat su navodno zainteresirani Kinezi, Francuzi i Koreanci, ali prvu konkretnu ponudu spremili su Japanci. Njihov veleposlanik u Maleziji, Makio Miyagawa, rekao je za agenciju Bernama da će se njihova ponuda oslanjati na iskustva s nacionalnom mrežom brzih železničkih linija, slavnim Shinkansenom.

Kako kaže, ponuda bi podrazumevala i potpuni transfer tehnologije od kojeg bi profitirale lokalne građevinske kompanije.

- Maleziji i Singapuru ponudićemo najprikladniju tehnologiju, kao i puni trening za sve službenike, inženjere i druge osobe zaposlene na železnici, kako bi jednog dana sami mogli upravljati njome. Japan će također ponuditi i sveobuhvatni financijski paket koji će svakako umanjiti financijski teret koji snose dvije države - rekao je Miyagawa.

Veleposlanik je takođe istakao glavnu prednost japanske tehnologije - sigurnost. Naime, u 53-godišnjoj istoriji Shinkansenom je u Japanu prevezeno više od 11 milijardi osoba, bez da je zabeležen i jedan smrtni slučaj. Štaviše, prvi ozbiljniji kvar dogodio se krajem prošle godine kada je na jednom od vlakova primećen rascjep koji je mogao ugroziti sigurnost putnika.

- Japanci su izmislili tehnologiju brzih vozova. Naš hardware i software je superioran i baziran na akumuliranom iskustvu i znanju naših inženjera - uveren je Miyagawa.

Japanci su do sada tehnologiju Shinkansena uspešno izvezli u Tajvan, Kinu (koja je u međuvremenu razvila vlastitu tehnologiju za kolosalnu mrežu od 22.000 km brzih železnica) i Ujedinjeno Kraljevstvo. Također, Japanci grade i prvu brzu željezničku liniju u Indiji, između Mumbaija i Ahmedabada. Riječ je o projektu vrijednom oko 19 milijardi dolara koji bi trebao biti tek prvi od nekoliko njih koje želi ostvariti indijski premijer Modi.

#Budućnost

#Japan

#projekat

#železnička stanica

'