AKTUELNO

Putnički avioni su uglavnom bele boje. Vazduhoplovni inženjer otkrio je razloge iz kojih se to radi.

Džil Farkas, inženjer američke aviokompanije, rekao je za "Daily Mail" da se bilo kakva pukotina na avionu mnogo lakše uočava ukoliko je on bele boje.

Iako se pukotine ne očekuju, avion prosto mora biti pregledan, a tamna pukotina na beloj podlozi je uočljivija.

A avio-mehaničar Ašutoš Ražpure naglasio je da se "korozija i curenje ulja se momentalno primete".

On dodaje da je beli avion jednostavnije pronaći u slučaju nesreće u tamnim šumama ili u moru, što povećava šanse da se neko spasi.

- Beli pigment odbija UV zrake efikasnije nego bilo koja tamnija boja. To čini da avion rashlađenijim dok na žemlji čeka putnike - rekao je Farkas i napomenuo da se belom farbom mnogo uštedi. Tamne boje treba češće obnavljati, a bojenje aviona košta oko 180.000 dolara.

Bela boja je lakša od drugih boja, a i nije potrebno nanositi nekoliko slojeva da bi se dobio željeni pigment kao što je to slučaj sa tamnijim bojama.

- Bela farba je ekonomski isplativija od drugih. Manje se hemikalija koristi, a one određuju cenu - objašnjava Farkas.

Avio-kompanije novac koji uštede na boji mogu da iskoriste na bilo šta drugo što bi poboljšalo uslugu ili taj novac daju za marketing.

Bela boja je pogodna upravo za to. Na svetloj podlozi je lakše istaknuti reklamu. Kompanije mnogo novca izdvajaju da osmisle dobar logo, zato je veoma važno da se on jasno vidi.

Kada je podloga bela, šare na avionu je moguće prepoznati sa zemlje ukoliko nije previsoko.

#Avion

'