AKTUELNO

Nesreće sa avionima uvek uzdrmaju javnost, a pogotovo putnike koji često lete.

Biće potrebno dosta vremena da se otkrije zašto je 737 Max pao i tom prilikom poginulo je svih 157 ljudi koji su bili u avionu u trenutku nesreće.

Boing već neko vreme pokušava da se izbori sa problemom koji imaju avioni. 737 Max je nov model koji leti od 2017. godine i do sada su se dogodile dve fatalne nesreće. Javnost još uvek nije upoznata sa uzrokom pada aviona.

Dve fatalne nesreće na samom početku letenja novim modelom nisu uobičajena pojava, a 737 Max je drugi najveći u modernoj eri nakon Konkorda. 737 Max je do sada imao oko 500.000 letova, sa dve fatalne nesreće, a to znači da će ih biti 4 na milion letova, što je najveća negativna statistika u modernom vazduhoplovstvu. Prethodna verzija 737 letela je 61 milion puta sa 0,2 nesreće po milion letova.

Za Max Boing je stavio veće motore koji su postavljeni bliže krilima. To je omogućilo 14 odsto veću iskorišćenost goriva, ali je poremetilo i centrar gravitacije i karakteristike letenja.

Nova konfiguracija dovodi do toga da je nos aviona viši u nekim situacijama, pa je Boing dizajnirao kompijuterski sistem koji treb ada kompenzuje to. Kada se uključi, sistem automatski povlači nos aviona na dole.

Dve nesreće primorale su neke zemlje da zaustave upotrebu Max modela aviona. Boing generalno ima veoma dobru statistiku kada je reč o avionskim nesrećama. Ukoliko je konstrukcija kriva za nesreće sa 737 Max, Boingovi inženjeri učiniće sve što je u njihovoj moći da poprave Max.

#Avion

#Putovanja

'