AKTUELNO

Kod roditelja ili staratelja vladaju različita mišljenja o tome kako njihova deca uče u školi, da li su pažljiva na časovima i uopšteno kakva su u školi i šta sve može da utiče na to da bolje uče.

Ovakva mišljenja i pitanja uglavnom nisu zabrinjavajuća kod male dece koja su tek pošla u školu, međutim kod starije dece (tinejdžera) takva pitanja imaju u sebi dozu zabrinutosti jer formiranje ličnosti i navike u ponašanju i učenju tada dostižu vrhunac.

Novo istraživanje iz Holandije donosi podatke da kod dečaka postoji veća pažnja na časovima ukoliko su u razredu prisutne i devojčice, ali to nije samo zbog izgleda devojčica. Istraživanje pokazuje da dečaci imaju bolje ocene u odnosu na devojčice kada su manjina u razredu. Istraživanje je analiziralo rezultate testa kod više od 200.000 petnaestogodišnjaka iz više od 8.000 srednjih škola. Rezultati su pokazali da dečaci mnogo bolje uče u školama gde su devojčice u većini.

Veći broj devojčica čini okolinu produktivnijom za učenje, pa se dečaci tada adaptiraju takvoj okolini, navodi se u saopštenju istraživanja. Istraživanje zato pokazuje da problemi sa učenjem u školama sa pretežno dečacima – može biti prevaziđen obezbeđivanjem uravnotežene rodne raspodele po školama.

Prema istraživanju, devojčice imaju veću motivaciju za dobijanje dobrih ocena, kao i bolju koncentraciju na časovima u odnosu na dečake.

Zbog svega ovoga dečacima ostaje, kao što i podaci pokazuju, samo da se prilagode datoj sredini.

Iz navedenog se vidi da su najbolji „mešoviti razredi“, ne samo zbog socijalizacije već i zbog motivacije za dokazivanjem i sticanjem novih znanja.

#učenik

'