Saznajte zašto su za proces mršavljenja bitne dobre bakterije u crevima i kako obnoviti crevnu floru.

Da li ste znali da je mikrobiom “super organizam” koji genetski nadmašuje celo ljudsko biće?

Matematika kaže: 99% genotipa našeg organizma su bakterije, gljivice i paraziti, a samo jedan odsto onoga što nosimo je humani genetski materijal.

Zdrava crevna flora je apsolutni i jedini preduslov za dug i zdrav život.

Bakterije u našem crevnom traktu imaju veliki broj različitih uloga, počevši od sinteze vitamina, neurotransmitera i aminokiselina, zatim metabolisanja hrane, lekova, važne su u procesu skladištenja masti, direktno učestvuju u aktivaciji i pravilnom funkcionisanju imuniteta, kao i u brojnim drugim procesima u organizmu. Danas se još uvek i ne zna za šta su sve u našem organizmu odgovorni ti naši sićušni podstanari koje zovemo jednostavno mikrobiom.

Od davnina je poznato da od toga kako živimo, šta jedemo i pijemo, zavisi funkcionisanje dobrih bakterija u našim crevima, bez kojih nema zdravog života. Od savremenih ljudi se očekuje da poznaju, hrane i čuvaju svoj mikrobiom, ali ga umesto toga mi mnogo više trujemo, mučimo, izgladnjujemo ili prejedamo nečim što ga ubija, i tako od jedinog pravog saveznika pravimo opasnog neprijatelja.

Foto: Pixabay.com

Razna plemena ljudi, koji na našoj planeti žive na izolovanim i udaljenim lokacijama Afrike, Azije i Južne Amerike, imaju mnogo raznovrsnije i brojnije kolonije mikroorganizama unutar svog tela i na površini kože, nego ljudi u urbanim sredinama.

Pri tom, dokazano je da oni ne obolevaju od dijabetesa, Kronove bolesti, ulceroznog kolitisa, Hašimoto tireoiditisa, sindroma policističnih jajnika, kancera i mnogih drugih opasnih bolesti.

U novoj studiji naučnici su potvrdili da se raznolikost mikrobioma creva, odnosno populacije bakterija koja živi unutar našeg probavnog trakta, značajno menja pod uticajem tipičnog savremenog načina ishrane. Štaviše, studija otkriva da crevni mikrobiom kod osoba koje jedu tzv. “zapadnjačku” hranu oslabljuje početne efekte zdrave ishrane, sa smanjenim brojem kalorija bazirane na namirnicama biljnog porekla. Tipična zapadnjačka ishrana je ishrana koja podrazumeva manje voća, povrća, morske hrane, piletine i žitarica sa celim zrnom, a bogata je crvenim mesom, ugljenim hidratima, zasićenim mastima, šećerima i procesuiranom hranom.

Jedno drugo istraživanje na vašingtonskom univerzitetu objavljeno je u časopisu Cell Host&Microbe1, potvrdilo je da zapadnjački način ishrane doprinosi gojaznosti i povećava rizik od srčanih bolesti, karcinoma i drugih fatalnih bolesti.

Foto: Pixabay.com

Da bi se smanjio rizik od takvih stanja, najboljom opcijom se smatra uzimanje više voća, povrća, žitarica od celog zrna i mahunarki, sa smanjenim unosom namirnica životinjskog porekla. Prema ovom istraživanju, osobe koje sa zapadnjačkog načina ishrane prelaze na dijetu sa redukovanim brojem kalorija i pretežno biljnu ishranu, neće odmah videti rezultate.

Razlog za to je što, bakterije koje je u crevima stvorila nezdrava hrana, oslabljuju reakciju creva na novi režim redukovane ishrane bazirane na biljnoj bazi. Kod ljudi koji su na ishrani bogatoj voćem i povrćem, crevni mikrobiom pokazuje mnogo veću raznolikost.

Dve studije objavljene u časopisu „Nature2“ ukazuju da postoji povezanost između količine pojedinih bakterija u crevima i gojaznosti, odnosno sastava mikrobioma i uspeha dijete.

Ove 2 studije analizirale su bakterijski genom kod 341 osobe od kojih su 134 osobe imale normalnu telesnu težinu, a njih 207 je bilo gojazno. Četvrtina analiziranih osoba imala je mikrobiom u crevima sastavljen od nedovoljno raznovrsnih bakterijskih vrsta; 80% osoba iz navedene grupe je imalo i povećanu telesnu težinu. A pacijenti iz te grupe pokazivali su povećan rizik od dijabetesa tipa 2 i rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i neuroloških bolesti.

Uvođenje restriktivne dijete kod ovih pacijenata nakon samo 6 nedelja pokazalo je sledeće:• Veću raznovrsnost dobrih bakterija u mikrobiomu creva
• Smanjenje telesne težine za prosečno 5 kg
• Poboljšanje krvne slike

Dakle, danas više nema nikakve dileme: proces mršavljenja, njegova brzina i efikasnost su direktno povezani sa sastavom crevne mikroflore. Osobe koje u svojim crevima imaju manje Lactobacilla koji imaju osobinu da “štede energiju” sklonije su debljanju, dok one osobe čija je flora bogatija ovim baketrijama lakše “troše energiju” i na taj način lakše gube kilograme.

Program hrono ishrane dr Ane Gifing, poštujući sve principe dobre kliničke prakse, podrazumeva primenu određene satnice u dnevnim obrocima, kao i pravilnu kombinaciju namirnica, ali uvek uz dodatak dobrih bakterija, što značajno poboljšava efikasnost mršavljenja i trajnost postignutih rezultata. Za svaku osobu se može precizno pripremiti potpuno individualni princip dijetalne ishrane, a ovakav režim daje izvanredne rezultate u terapiji ne samo gojaznih ljudi, već i dijabetičara, kao i kod ostalih osoba sa digestivnim i drugim zdravstvenim tegobama.

Foto: Promo dr Ana Gifing

Uz režim redukovane ishrane na individualnoj osnovi, dr Ana Gifing obavezno preporučuje i Chronobiotic.

Chronobiotic je probiotik nastao kao logična posledica spoja ogromnog iskustva u kliničkoj praksi, kao i višegodišnjeg genetskog istraživanja.

Zahvaljujući svom optimalnom sastavu od 3 najispitivanija probiotska soja, Chronobiotic u praksi daje izvanredne rezultate kako kod tretiranja gojaznosti, tako i terapiji dijabetesa, ulceroznog kolitisa, Hašimoto tireoiditisa, artritisa, insulinske rezistencije i drugih stanja, ali je i nezaobilazan u prevenciji bolesti.

Foto: Promo.

Upravo sojevi koji ulaze u sastav ovog probiotskog preparata, (Saccharomyces boulardii, Bacillus subtillis, Lactobacillus rhamnosus GG), čine ovaj probiotik jedinstvenim usled delotvornosti u kompletnom ozdravljenju našeg mikrobioma.

Doći do željene kilaže nije nemoguće, ako imamo nekoga ko će nam pomoći da dođemo do cilja. Pitanja poput: “kako smršati brzo“, “kako izgubiti 5 kg do polaska na more”, “kako smršati bez gladovanja”, “kako najbolje mršaviti prirodnim putem”, “kako održati novu kilažu?... sada imaju svoj odgovor.

Foto: Promo.

I zato ako se tek spremate za letovanje, još nije kasno da svoju liniju dovedete u red. Ako razumete kako vaš organizam radi i shvatite kako da dođete do savršenog tela, lepe kože, kose i noktiju, znaćete da izbegnete greške i mnogo lakše i brže postignete željene rezultate. Put vodi preko dobrih bakterija iz Chronobiotica!

Jer kada je zdrav naš mikrobiom, zdravo je i naše telo!

1 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5751949/2 https://www.nature.com/articles/s42255-018-0017-4?WT.feed_name=subjects_neuroscience