AKTUELNO

Rušenje nadvožnjaka u blizini italijanske Djenove, u kojem je život izgubilo oko 40 ljudi, otvorilo je pitanje bezbednosti mostova u Srbiji, a Tanjugovi sagovornici uveravaju da je oko 4.000 srpskih mostova potpuno sigurno za drumski i železnički saobraćaj.

Stanje mostova u Srbiji kontrolišu Javno preduzeće "Putevi Srbije", u čijoj je nadležnosti 2.960 mostova, i "Infrastruktura Železnice Srbija", koja nadgleda 956 mostova.

Iz tih preduzeća poručuju da su kontrole mostova redovne, naročito zbog povećanog saobraćaja na srpskim putevima, a očekuje se da će do kraja 2018. kroz našu zemlju proći 53 miliona vozila, dok je samo u julu prošlo 562.000 vozila više nego u istom periodu prošle godine.

Oni su, inače, pozdravili današnju odluku ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović o vandrednom inspekcijskom nadžoru svih mostova dužih od 100 metara, te dodali da će još jedan vandredni izveštaj pokazati stanje mostova i utvrditi mere ako nešto nedostaje.

U "Putevima Srbije" kažu da se godišnje izdvaja oko 10 miliona evra za periodično održavanje mostova, koje podrazumeva velike popravke, sanacije i rekonstrukcije, dok se za redovno održavanje izdvaja oko milion evra, dok u "Infrastrukturi železnice Srbije" navode da je godišnje oko milion evra namenjeno za redovno održavanje mostova.

Izvršni direktor Sektora za održavanje državnih puteva "Puteva Srbije" Zoran Stojisavljević rekao je da su u nadležnosti tog preduzeća mostovi ukupne površine veće od milion metara kvadratnih, čija je vrednost procenjena na oko 900 miliona evra.

- Kroz svakodnevni uvid u stanje mostova, možemo zaključiti da su svi statički stabilni mostovi i da su apsolutno bezbedni za odvijanje saobraćaja - podvlači Stojisavljević.

Mostovi se, ističe, kontrolišu redovno ili svakodnevno, periodično i godišnje, a posebna komisija sastavljena od strucncjaka nakon utvrđivanja kompletnog stanja sastavlja izveštaje, naručuje projekte za sanaciju i popravku određenih mostova.

Foto: Pink.rs

Direktor Direkcije za "Infrastrukturu Železnice Srbije", Milan Maksimović navodi da su i mostovi koji su u njihovoj nadležnosti bezbedni i sigurni za redovan železnički saobraćaj, a kontrole su, kao i kod drumskih mostova, redovne i periodične.

- Svakodnevne kontrole vrše zaposleni koji obilaze prugu. Oni su toliko stručni da mogu da uoče bilo kakve nepravilnosti na mostovima i da alarmiraju ako je potrebno da se uradi neka sanacija ili da se obustavi saobraćaj - objašnjava Maksimović.

Prema njegovim rečima, problema na mostovima ima, s obzirom da je većina njih građena u prošlom ili pretprošlom veku i u stalnoj su eksploataciji zbog sve većeg inteziteta saobraćaja i prevoza robe.

- Mi smo prošle godine imali 20 statitčkih provera mostova, da bi utvrdili da li možemo da pratimo zahteve privrede za povećanim obimom prevoza sa posebnim opterećenjem na tim mostovima. Ispitali smo i došli do saznanja da pojedini mostovi mogu to da iznesu, a pojedini ne, i da treba da preduzmemo neke mere - navodi Maksimović.

Objašnjava da postoje i mostovi od posebnog značaja za državu, koje čuvari nadgledaju 24 sata, poput onih u blizini državnih granica, kao i mostovi koji u okruženju nemaju naseljena mesta i koje mogu biti eventalna meta terorista.

#Bezbednost

#Srbija

#most

'