AKTUELNO

Rekonstrukcija i modernizacija barske pruge od Resnika do Vreoca u dužini od 35 kilometara je završena i danas zvanično puštena u saobraćaj, a voz je ispratila sa Glavne železničke stanice Beograd potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Vozovi sada mogu da saobraćaju na toj deonici brzinom do 120 kilometara na satu.

Zvaničnom puštanju te deonice u saobraćaj prisustvovali su i ambasador Rusije Aleksandar Čepurin i ambasador Crne Gore Branislav Mićunović.

Foto: Tanjug

Resnik - Vreoci su prva faza ukupnih radova na obnovi deonice Resnik - Valjevo dužine 77 kilometara, koja je deo Aneksa 4.1 osnovnog Ugovora o ruskom državnom kreditu za modernizaciju srpskih železnica od 800 miliona dolara.

Završetak kompletne deonice Resnik - Valjevo je planiran za polovinu novembra 2017.

Mihajlović je rekla da će se završetkom obnove te deonice putovanje skratiti na jedan sati i 15 minuta - sa dva sata i 10 minuta. "Nadamo se da ćemo u narednih godinu ili dve pokrenuti i rekonstrukciju i modernizaciju kompletne barske pruge kroz Srbiju. Da je vratimo ponovo na projektovane brzine. Procenjena investicija za to je oko 220 miliona evra i radimo na tome, razgovramo sa partnerima o tome nadamo se da ćemo s početka jeseni imati konkretne informacije o tome", naglasila je ona.

Vrednost radova na deonici Resnik - Valjevo iznosi oko 80 miliona dolara sa učešćem Srbije, kao Investitora u iznosu od 15 odsto.

Projektnu dokumentaciju je uradio Saobracajni institut CIP, a radove izvodi ruska kompanija RŽD Internešnl sa domaćim podizvođačima.

Rekonstrukcija ovog dela magistralne pruge zapocela je 7. jula 2016. godine.

Mihajlović je rekla da je ovo važan dan pošto je posle 40 godina, u predviđenom roku i kvalitetnu obnovljen deo barske pruge.

Ta pruga, ističe, spaja ljude, ali koridore 10 i 11, kao i Srbiju i Crnu Goru.

"Moderna železnica je važna za razvoj Srbije", navela je Mihajlović.

Ona rekla da je dobila informaciju da je pre mesec dana kod Lajkovca išaran deo crnogorskog voza i poručila da su to sve naši vozi. "Treba da čuvamo jedni druge, da čuvamo vozove", poručila je ministarka.

Foto: Tanjug

Mihajlović je rekla da su danas subvencije za srpske železnice mnogo manje nego pre dve godine, kao i da je potpisana sva železnička imovina.

Prema njenim rečima, prodaje se i viša železničke imovine i od toga novca će železnička preduzeća platiti neke dugove. Trenutna vrednost investicija u železnicama je blizu četiri milijarde evra.

Prvi zamenik predsednika RŽD Internešnal Mansurbek Sultanov je rekao da je brzina vozova na deonici Resnik - Vreoci povećana do 120 km na sat, da u krivinama vozovi mogu da idu 90 km na sat, tako da je sada prosečna brzina oko 100 km na sat.

Sultanov je naglasio da je na tom projektu angažovan veliki broj domaćih podizvođača, kao i da će cela deonica od Resnika do Valjeva biti gotva do kraja novembra ove godine.

Čepurin je zahvalio potpredsednici Mihajlović na pažnji koju posvećuje projektima na železnici, kao i srpskim inženjerima koji su radili na rekonstrukciji pruge zajedno sa kompanijom RŽD Internešenel.

On je izrazio očekivanje da će se uspešna saradnja na železnickim projektima nastaviti i dodao da su pored transporta, za dalji razvoj odnosa Rusije i Srbije važni razvoj energetske infrastrukture, kao i izgradnja industrijskog parka, u šta bi mogle da se uključe i Ruske železnice.

Rusija želi, naveo je, da poveća robnu razmenu sa Srbijom, kao i udeo ulaganja u našu zemlju.

Oblasti u kojima se može povećati saradnju su industrija, turizam, poljoprivreda i saobraćaj, dodao je Čepurin.

Foto: Tanjug

Mićunović je rekao da će barska pruga, sa završenom rekonstrukcijom i modernizacijom koja se ocekuje u narednom periodu, biti u službi bržeg transporta robe i putnika, dodajući da je u Crnoj Gori rekonstruisano 46 odsto te saobraćajnice.

Podsećajući da je u toku izgradnja autoputa koji ce spojiti Crnu Goru i Srbiju, Mićunović je poručio da infrastruktura ?nije tehničko pitanje već znači život za naše zemlje i čitav region.

On je poželeo sreću potpredsednici vlade Mihajlović u daljim radovima na rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju.

V. d. generalnog direktora Infrastrukture železnice Srbije Dušan Garibović je rekao je da je prva faza rekonstrukcije Resnik-Valjevo još jedan projekat koji su srpske i ruske železnice realizovale zajedno u roku, kao što je bio slučaj i sa tri "severne" i tri "južne" deonice na železničkom Koridoru 10 i pruzi Beograd-Pančevo.

-Ovih dana počinju radovi na tunelu i vijaduktu kod Cortanovaca, a do kraja godine očekujemo da počnu radovi i na otvorenoj pruzi na deonici Stara Pazova-Novi Sad - rekao je Garibović.

Sa završenom prvom fazom od Resnika do Vreoca putnički vozovi za Bar putovaće pola sata kraće.

#Bar

#Pruga

'