AKTUELNO

Sagovornici Televizije Pink ocenjuju da je jučerašnja saobrćajna nesreća kod Jagodine jedna od najtežih u poslednje dve decenije, ističući da je to važno upozorenje za vozače da se pridržavaju svih saobraćajnih propisa.

Prof.dr Krsto Lipovac sa Saobraćajnog fakulteta je gostujući u emsiji “Novo jutro” na Televiziji Pink rekao da je ovo jedna od najvećih tragedija koja nam se dogodila.

Kako je naveo, postavlja se pitanje ko može doprineti da se ovakve nezgode spreče.

- Da li je telo za Koordinaciju i bezbednost saobrćaja zasedalo ovim povodom? Šta putari rade? Put može doprineti ovakvim situacijama. U Srbiji se na putevima uradilo dosta sa boljim uočavanjem linija pored puta i tačkica koje služe za maglu. Kritična mesta su osvetljena. U Evropi se zagovara koncept da kompletan auto-put bude osvetljen, što bi znatno doprinelo bezbednosti - naveo je Lipovac.

Foto: RTV Pink

On je ukazao da se u Evropi ne može kupiti vozilo koje nema uređaj za asistenciju i sprečavanje naletanja vozila na vozilo ispred, što je veliki korak u sprečavanju ovakvih tragedija.

- Najbolje je izbegavati ovako ekstremne uslove za vožnju - smatra Lipovac i dodaje da magla zaista može delovati kao zid, ali da je u tom slučaju pitanje da li vozači znaju kako da reaguju, odnosno sa li su naučeni da reaguju.

Prema njegovim rečima, ključno pravilo u saobraćaju je izbegavati nagle promene. Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija kaže da vozači moraju biti spremni da reaguju u slučaju magle i da se ponašaju u skladu sa vremenskim uslovima.

- Vožnja i obuka su ključne. Vozači nisu obučeni za određene uslove - naveo je Simidžija i dodao da se teretna vozila moraju pridržavati propisa koji se odnose na brzinu.

Kako je dodao, teško teretno vozilo je potpuno zgnječilo putnički automobil koji je bio ispred, a posledice su mogle biti manje da je vozio sporije jer bi u tom slučaju mogao da reaguje.

Novinar TV Pink Mladen Mijatović je podsetio da je u udesu kod Jagodine poginulo sedam osoba, a 17 je hospitalizovano. Ovo je jedna od najvećih saobraćajnih nesreća u poslednje dve decenije.

Foto: Tanjug

- Teške i dramatične scene su veliko upozorenje svim učesnicima u saobraćaju da poštuju propise, kao i da u ekstremno lošim vremenskim uslovima ne kreću na put - naveo je Mijatović. Kako je dodao, magla je sigurno doprinela, ali magla nije uzrok saobrćajnih nesreća.

Predsednik Udruženja auto škola Beograd Milan Todorović ističe da se svi kandidati koji se danas osposobljavaju uče da moraju prilagoditi brzinu uslovima na putu.

- U anketi u kojoj je učestvovalo 100 iskusnih vozača gotovo niko nije znao da u slučaju guste magle mora da se uključe svi pokazivači pravca - ukazao je Todorović.

#Saobraćajna nesreća

'