AKTUELNO

Posle martovske saobraćajne nesreće u Arizoni, u kojoj je Uberov samovozeći auto usmrtio pešaka, ova američka kompanija obustavila je privremeno testove autonomnih vozila u nekoliko severnoameričkih gradova.

Iz Ubera navode da se njihova vozila opremljena samovozećim tehnologijama vraćaju na ulice Pitsburga, a zatim i San Franciska i Toronta, ali uz određene restrikcije.

U toj kompaniji tvrde da su u međuvremenu uveli određene promene u režimu testiranja kao i na samom test automobilima i da su oni sada znatno bezbedniji nego što su bili pre fatalne nesreće koja se u martu dogodila u Tempi u Arizoni, nakon čega je ta savezna američka država zabranila Uberu dalje testiranje na javnim saobraćajnicama.

Uber je nedavno dobio odobrenje od Ministarstva saobraćaja Pensilvanije da nastavi ranije prekinute testove na ulicama Pitsburga. Ipak, dozvola je ograničena samo na vožnju jednim manjim delom gradskog područja, radnim danim i po dnevnoj svetlosti.

Podsećamo, nesreća u kojoj je u Arizoni poginula žena nakon što ju je udarilo Uberovo autonomno vozilo desila se po mraku.

U trenutku kada se dogodila ta saobraćajna nezgoda, u Uberovom test automobilu na mestu vozača nalazio se operater koji ima zadatak da nadgleda autonomnu vožnju i interveniše u slučaju opasnosti ili drugih nepredviđenih okolnosti, ali ta osoba nije reagovala da spreči fatalnu nesrećeu.

Od sada će u test vozilima sve vreme sedeti dve osobe, na mestu vozača i suvozača, koje će se smenjivati na svaka 4 sata za upravljačem kako bi nadzirale autonomnu vožnju.

Ranije je vožnju nadgledala samo jedna osoba, u smeni koja je trajala 8-10 sati.

Još jedna značajna novina koja treba da doprinese povećanju bezbednosti tokom test vožnji je ograničenje maksimalne brzine samovozećih Uber automobila na 40 km/h (25 milja na sat).

Prethodno je ovim vozilima bilo dozvoljeno da se kreću brzinama do 88 km/h (55 milja na sat).

Kada je reč o San Francisku i Torontu, test vožnje će biti nastavljene i u ovim gradovima, ali automobili se neće kretati u potpuno autonomnom režimu kao u Pitsburgu, već će njima upravljati vozači od krvi i mesa.

Rezultati istrage martovske nesreće potvrdili su da je sistem za autonomnu vožnju na Uberovom testnom Volvou XC90 registrovao pešaka 1,3 sekunde pre udara, ali da nije zakočio automobil.

Nažalost, nije regaovao ni operater koji se nalazio na mestu vozača i koji u trenutku nesreće nije posmatrao put ispred sebe, već je gledao TV seriju na laptopu.

#Automobil

'