separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

auto-tech

Oštar pad prodaje automobila u Kini u novembru


Negativan trend na kineskom auto-tržištu produbljen je u novembru, pošto je prodaja pala peti mesec uzastopno zbog usporavanja ekonomije i strepnje potrošača uzrokovane tarifnim ratom sa Vašingtonom.


Prodaja SUV vozila, limuzina i minivanova na najvećem svetskom tržištu za automobilsku industriju pala je u novembru za 16 odsto u odnosu na isti mesec godinu ranije, na nešto manje od 2,2 miliona, saopštilo je danas kinesko Udruženje proizvođača automobila, izveštava agencija AP.

Tokom 11 meseci ove godine prodaja vozila u Kini je smanjena za 2,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, na 21,5 miliona jedinica, i na putu je da zabeleži prvi godišnji pad u tri decenije. Novembarski sunovrat prodaje je bio gori nego oktobarski, kada je prodato 13 odsto manje automobila, nakon pada prometa od 12 odsto zabeleženog u septembru.

Očekivalo se da će tražnja biti slabija posle prošlogodišnjeg pooštravanja kontrole Pekinga nad bankarskim pozajmicama, čiji je cilj hlađenje eksplozije dugova. Međutim, pad tražnje je oštriji nego što se predviđalo, pa akteri na auto tržištu očekuju da će regulatori smanjiti porez na promet ili preduzeti neke druge korake kako bi podstakli potražnju, dodaje američka agencija. 

Autor: Pixabay.com

Prodaja SUV vozila, koja su na glasu kao svetla tačka auto industrije, pala je u novembru za 16 odsto u odnosu na isti lanjski mesec, na 910.000 vozila. Od početka godine je, ipak, zabeležila neznatni rast za nešto manje od 1,0 odsto, na devet miliona prodatih jedinica.

Pad od 12 procenata registrovan je i kod prodaje sedana, na nešto manje od 1,1 miliona jedinica. S druge strane, hibridi sa benzinsko-električnim pogonom i potpuno električni automobili i SUV-ovi, koje Peking agresivno promoviše davanjem subvencija i prodajnim kvotama, ostvarili su rast prodaje za 37,6 posto na 169,000. 

Od početka 2018. zaključno sa novembrom, njihova prodaja je skočila za 68 procenata na preko milion vozila. Domaći kineski brendovi, koji povećavaju svoj tržišni udeo s ponudom jeftinijih SUV i sedan vozila, zabeležili su ogroman pad prodaje u novembru, od čak 23,3 odsto na 909.000 vozila, navodi AP.

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti